Alla inlägg under maj 2010

Av annelie69 - 27 maj 2010 09:37

                                                  

           


Idag fyller världens bästa syster år!!! Tack för att du finns =)  


Kram från Annelie

Av annelie69 - 21 maj 2010 09:14

Den person som är värd dina tårar, skulle aldrig få dig att gråta. Men när du ändå gråter, försök att hålla huvudet högt,
så att dina tårar inte sjunker lika lågt, som personen du gråter för



Kram Annelie                  

Av annelie69 - 20 maj 2010 22:24

Ville ha dig redan innan jag visste att du var på väg.
Älskade Dig redan innan du var född. Älskade dig ännu mer när jag såg Dig.
Såg ditt ansikte och blev förälskad. Jag skulle ge mitt liv för din skull.

Älskar dig så mycket min älskade unge!!

Kram Mamma                       

                                                  
    

Av annelie69 - 19 maj 2010 22:31

Efter att polisen sökt upp mig på akuten och pratat med mig så var jag helt tom.....Tom på tankar, känslor, upplevelser, ja allt...Stannade kvar på akuten med honom som gjort mig så illa, för att trösta och ge honom stöd när han grät som ett barn och bad mig om ursäkt för vad han gjort mot mig....


Men han var ändå noga med att poängtera att jag skulle vara glad att han inte sa ngt till polisen om att det var MITT fel att han körde handen genom rutan....Jag kommer ihåg att jag tänkte, vad då mitt fel??!! Det var ju DU som körde din hand genom rutan inte jag.....


Det är ju DU som har slagit mig sönder och samman och det var  JAG som inte sa sanningen till poliserna när dom frågade mig om ngt hade hänt mig och om det fanns ngt som jag ville berätta....Som vanligt så skyddade jag honom, fast jag både hade blåmärken och brännmärken på mig.... Jag sov ingenting den natten lyssnade bara på hans sjuka prat där vi låg i varsin säng på akuten.....


 Ringde min syster på morg och bad henne hämta mig på akuten för att följa mig hem, den synen som mötte mig i mitt hem vill jag aldrig mer uppleva....Jag kan bara säga att jag den gången hade TUR som överlevde....


Kram Annelie                                        



Av annelie69 - 14 maj 2010 13:53

  

Under tiden du skriker åt din kvinna finns
det en man som gärna skulle vilja viska fina saker i hennes öra.
Under tiden du förnedrar och förolämpar din kvinna,finns en man som
skulle göra allt för henne. När du våldför dig på din kvinna finns
en man som gärna vill älska med henne. När du får din kvinna att
gråta, finns det en man som skulle göra allt för att se henne le.
 
Kram Annelie
Av annelie69 - 11 maj 2010 13:46

   Tack till alla er som har kommenterat min blogg!! Det är så roligt att veta att det finns människor där ute som läser vad jag skriver. Som jag har skrivit förut så hoppas jag att min egen berättelse kanske kan hjälpa  någon annan ur sitt helvete....Fast det ibland känns nattsvart så GÅR det att ta sig ur ett misshandels förhållande men det är bara DU själv som kan avgöra när DU känner dig redo för att ta steget...


Jag lyckades ta mig ur mitt helvete med livet i behåll och jag är så tacksam för det....fast det ibland känns svårt så blir man starkare och starkare för varje dag som går!!


Att jag började blogga om mina upplevelser har hjälpt mig otroligt mycket att bearbeta saker som har hänt och fortfarande händer.  Men som sagt DU blir starkare!!!!


Kram Annelie

Av annelie69 - 5 maj 2010 11:34

"Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd och komma in
du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål.

Och du får inte riva mina murar
som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar
så att jag kan somna tryggt."

                                          


Kram Annelie

Av annelie69 - 4 maj 2010 22:11

Det finns fyra slags människor.

De som inte vet, men inte vet att de inte vet.

De är dårar; undvik dem!

De som inte vet, men vet att de inte vet.

De är okunniga; undervisa dem!

De som vet, men inte vet att de vet.

De sover; väck dem!

De som vet, och vet att de vet.

De är visa; följ dem!


"arabiskt ordspråk"
                                                  
                 


Kram Annelie

Presentation


Det här är min historia om hur jag träffade honom....han som misshandlade mig fys/psy....det här är min berättelse om hur jag gjorde mig fri....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards