Alla inlägg den 21 april 2010

Av annelie69 - 21 april 2010 08:17

                                                        
 

Jag, min egen fånge, säger så:

livet är icke våren, klädd i ljusgrön sammet,

eller en smekning, den man sällan får,

livet är icke ett beslut att gå

eller två vita armar som hållen en kvar.



Livet är den trånga ringen som håller oss fången,

den osynliga kretsen, vi aldrig överträda,

livet är den nära lyckan som går oss förbi,

och tusende steg vi icke förmår oss att göra.



Livet är att förakta sig själv

och ligga orörlig på botten av en brunn

och veta att solen skiner där uppe

och gyllene fåglar flyga genom luften

och de pilsnabba dagarna skjuta förbi.



Livet är att vinka ett kort farväl och gå hem och sova.....



Livet är att vara en främling för sig själv

och att bära en annan mask för varje annan som kommer.



Livet är att handskas vårdslöst med sin egen lycka

och att stöta bort det enda ögonblicket,

livet är att tro sig vara svag och icke våga
Kram Annelie
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det här är min historia om hur jag träffade honom....han som misshandlade mig fys/psy....det här är min berättelse om hur jag gjorde mig fri....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards